Wszyscy wiemy, czym jest zapłon samochodowy, ale czy naprawdę rozumiemy, jak działa? Skąd komputer wie, kiedy odpalić iskrę? Jak ten proces sprawia, że silnik pracuje? Przyjrzyjmy się, jak działa cylinder zapłonowy.
W zasadzie cylinder zapłonowy jest elektromagnesem. Posiada dwa magnesy stałe, które są oddzielone cewką z drutu. Cylinder posiada dwa metalowe styki lub punkty, które łączą się z dwoma różnymi przewodami podłączonymi do akumulatora. Kiedy klucz jest włożony do cylindra, metal jest wtedy w stanie połączyć się z obydwoma tymi przewodami. Tak długo, jak klucz pozostaje w cylindrze, połączenie to zostanie wykonane i prąd może przepływać z jednego przewodu do drugiego przez zwoje drutu wewnątrz cylindra.
Gdy włącza się samochód, zasila się cylinder zapłonowy i powoduje przepływ prądu przez ten system. Kiedy uruchamiasz swój samochód, dostarczasz moc do swojego cylindra zapłonowego i powodujesz, że energia elektryczna przepływa przez ten system. Co się dzieje, gdy prąd przepływa przez ten system?
Prąd płynący między tymi dwoma punktami tworzy pole magnetyczne, które nieustannie zmienia kierunek. Ta ciągła zmiana tworzy coś, co nazywamy prądem zmiennym (AC). Ten zmienny prąd powoduje, że pole magnetyczne naszej cewki również stale zmienia kierunek. Więcej na beautyride.pl