Współczesne firmy zajmujące się marketingiem w sieci, bardzo intensywnie pracują nad pozycjonowaniem stron. W tym celu wykorzystuje się szereg dostępnych narzędzi, jak również rozwiązań, których głównym celem jest polepszenie miejsca strony na liście wyników. Dlaczego to tak ważne? Ponieważ większość osób podejmuje decyzje zakupowe na podstawie dostępnych w sieci informacji. Podobnie, jeśli chodzi o poszukiwanie specjalistów. Dlatego tak ważne jest dla przedsiębiorstwa, której stronie wyników znajduje się strona.
Jak wygląda audyt seo?
Zanim zostaną podjęte jakiekolwiek działania związane z pozycjonowaniem strony, niezbędny jest audyt seo. Polega na szczegółowym przeanalizowaniu strony pod kątem niedociągnięć, które mogą wpływać na aktualną pozycję na liście wyników. Audyt przeprowadzany jest z poziomu Web Mastera. Oznacza to, iż osoba odpowiedzialna za jego przeprowadzenie spotyka się w firmie z pracownikiem odpowiedzialnym za opiekę nad stroną. Ten etap jest niezbędny do podjęcia konkretnych kroków, jak też wykorzystania odpowiedni strategii marketingowych. Strona badana jest pod kątem samej treści, zawartości słów kluczowych, tego, na ile teksty są poprawne gramatycznie i stylistycznie, jak również ciekawe wizualnie. Istotna jest także sama strona internetowa oraz jej jakość. Na miejsce na liście wyników wpływa na przykład to, w jakim czasie otwiera się na urządzeniu użytkownika. Algorytm wyszukiwarki w dalszym ciągu jest dopracowywany i ulega zmianom, dlatego niezbędne jest prowadzenie regularnych działań z sektora SEO, w celu utrzymania strony na dobrej pozycji w liście wyników.