Aby odpowiedzieć na to pytanie, należy wspomnieć najpierw o kilku istotnych zagadnieniach. Zagadnienie rozpatrujemy w kontekście pozycji danej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Większość z ludzi skupia się na 3 lub 4 pierwszych stronach podsuniętych przez Google, a prawie nikt nigdy nie wchodzi na drugą (nie mówiąc o kolejnych) stronę listy podsuniętej przez wyszukiwarkę. Mając to na uwadze i prowadząc jakikolwiek serwis w internecie, chcielibyśmy, aby to właśnie nasza strona pojawiała się u góry, jako sugestia Google, będąca odpowiedzią na zapytanie użytkownika.
Jak poprawić pozycję w Google?
Odpowiedzią jest optymalizacja strony internetowej. Jest to takie skonstruowanie znajdującej się na niej treści, aby roboty indeksujące Google uznały, że informacje tam zawarte są tym, czego szukamy (po wpisaniu konkretnej frazy. Jeśli więc w okno wyszukiwania wpiszemy np. frazę “ciepłe buty na sanki“, to producenci tego typu obuwia, powinni zatroszczyć się o to, aby to ich oferta była zoptymalizowana pod kątem tej frazy. W efekcie strona z ich sklepem z butami wyświetli się na samym szczycie listy wyników, a my wybierzemy właśnie tę pozycję. Ewentualnie sprawdzimy jeszcze jedną, czy dwie strony (kolejne na liście).
Znaczenie ma unikalność treści, formatowanie, rozmieszczenie słów kluczowych oraz ich nasycenie w tekście. Ilość obrazków i pogrubionych słów, user experience (czyli ciekawa zawartość merytoryczna zamieszczonych na stronie treści, to czego można się z nich dowiedzieć), oraz wiele innych czynników.
Mając świadomość, jak istotna jest optymalizacja strony internetowej, możemy z łatwością dostosować ją do tego, co według Google jest użytkownikowi w danej chwili potrzebne.